tisdag 10 december 2013

Aj

Klockan är kvart över tre på natten och jag sitter på akuten och väntar. Igår kväll fick jag urinvägsinfektion och den eskalerade så pass att jag till slut fick åka in akut.

Det märks att det inte är så prioriterat med urinvägsinfektion så jag får nog vänta ett tag till, antar jag. Sköterskan som tog emot mig upplyste mig lite snipigt om att det minsann är ett ärende för vårdcentralen. Jag tog en risk när jag åkte in, jag visste att jag skulle mötas av sura miner men jag stod inte ut längre.

Bara för att knöla till det lite ytterligare glömde jag brillorna hemma och börjar dessutom att bli hungrig. Så jag har precis slukat en chokladbit.

Uppdatering, 04.17
Jag fick komma in bara en liten stund efter förra inlägget. Jag har lämnat urinprov (som var duktigt fullt med blod) och blodprov. Nu har jag lämnat akuten och väntar på läkaren.